Alkuviikon aurinkoiset päivät muuttuivat sateisiksi sitä mukaa, kun matkamme läheni... Varusteluetteloomme kuuluikin vahvasti sadepitoista vaatetusta, jota itse kommentoinkin tyyliin; "meidän tuurillamme paistaa aurinko ja on todellinen helle"...

04.06.2009 torstai

Jo kohtapuoliin "epävirallisen-viralliseksi" muodostuva kokoonpanomme ahtautui Turussa Siljan satamassa autoon. Arpakohteeksi autoksemme oli osunut honda, joka on näillä extreme-reissuillamme osoittautunut luotettavaksi matkakumppaniksi - kuten sanottua; "honda mies (tällä kertaa naiset) kulkee omia teitään" ;)

Pakkausten jälkeen suuntasimme auton nokan kohti Silja Europea ja seuraavana yönä keräisimme voimia perjantain pitkää ruotsin läpiajoa varten...  Illallisen jälkeen siirryimmekin suoraan hyttiin lepäilemään, ja allekirjoittanut nukkuikin koko yön aamiaiseen saakka sikeästi "Innan" kera. Sitävastoin Aria ja Katriina viettivät hytin alapedeillä koirien kanssa (tai juuri siitä syystä) hyvinkin rauhatonta yöelämää...

05.06.2009 perjantai

Heti satamasta otimme suunnan E20 Örebroon kautta E18 pitkin aina Osloon saakka, jossa meitä odotti todella laadukas Quality Hotell 33.Oslo.

1244650605_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Miliisin gängi : Quality Hotell 33.Oslo

Maisemat Norjaan saapuessa olivat hulppeat ja itseäni miellytti tunneleissa huristelu ;) Ilta sujuikin leväten matkarasituksia pois.

06.06.2009 lauantai Norja / Drammen INT

>> KUVAGALLERIA DRAMMEN<<

Näyttelyalueella ensi töiksemme kehien laidalle päästyämme, noudimme "aamiaisen" eli kahvia ja sämpylää - sillä hotellin aamiaiselle emme ehtineet jäämään. Kehät alkoivat heti 9 aikaan, ja tipsut olivatkin ensimmäisinä.

Alkajaisiksi Katriina ja "Adi" nappasivat valioluokan voiton, jonka jälkeen tulikin paras uros- voitto sertin sekä cacibin kera. Näin ollen "Adista" tulikin sitten Norjan valio sekä Pohjoismaiden valio, eli Katriina saavutti heti alkuun sen, mitä tulikin hakemaan ;) "Sanni" nousikin avoimessa luokassa 10 nartun joukosta luokkansa toiseksi saaden 1/1, CK. "Adi" kruunasi tipsukehän päivän sijoittuen ROP-koiraksi :) Tuomarina tipsuilla Cindy Pettersson.

1244650237_img-d41d8cd98f00b204e9800998eMiliisin Trans-Am

Toitsukehässä Arian "Poujou" nappasi PU-2 sijan vastaavasti "Ucco" ei miellyttänyt tuomariamme tyypiltään, joten poika sai "suomalaisittain" H:n.  "Inna" saavutti vastaavasti PN-1, SERT, ROP-sijan... Tuomarina toitsuilla Luis Pinto Texiera.

1244650249_img-d41d8cd98f00b204e9800998eMiliisin ZaBfaar

Heti kehien jälkeen lähdimme ajelemaan kohti Ruotsin Örebroon majapaikkaamme hostell Örebro / Livin`, jonne saavuimme illalla klo 21 aikaan. Matkalla olimme toki pysähtyneet shoppailemaan ja päivittämään vaatevarastoa ;)

07.06.2009 sunnuntai Ruotsi / NORRKÖPING

>> KUVAGALLERIA NORRKÖPING <<

Aamulla ajelimme jo hyvissä ajoin Norrköpingiin, jossa seikkailimmekin joitakin vuosia aikaisemmin tutuksi tulleessa risteyksessä... hämäristä muistikuvista ei ollut apua siinä vaihessa, kun arvuuttelimme mihin suuntaan kyseisestä liikenneympyrästä ajelemme ulos... lopulta oikea suunta löytyi ja sitä myöden myös himmelstalund urheilukeskus...

1244666465_img-d41d8cd98f00b204e9800998e Miliisin Thor

Tällä kertaa kehät olivat pahasti päällekkäin ja kaukana toisistaan, joten heti alkuun erkaannuimme omille kehillemme. Toitsuja oli ilmoitettu 17 kpl tuomarille Tino Pehar. Tällä kertaa molemmat pojat olivat avoimessa luokassa, ja sain itse kunnian esittää "Uccon". Pojat sijoittuivatkin hienosti ja esiintyivät reippaasti. "Ucco" oli 1/2 ja "Poujou" 1/3. "Inna" vastaavasti saavutti PN-2 sijan, ilman sertiä. Heti kehien jälkeen siirryimme tipsukehille, jossa Katriinalla oli juuri päättymässä PN-luokka. Tipsujen tuomarina toimi Ronnie Tolson, irlannista. "Sanni" voittikin paras narttu kisan, joten isä ja tytär- kilpailivat keskenään rotunsa parhaasta, jonka saavutti loppujen lopuksi"Adi"- päättäen näin hulppeasti kahden maan voittoon turneensa lännessä. "Adi" on jo ennestään ruotsin valio, joten urosten serti jäi ruotsinmaalle. :)

Kehien jälkeen lähdimme ajelemaan Tukholmaan, josta illalla hyppäsimme Siljan Galaxy-alukseen. Aterian jälkeen olimmekin valmiita nukkumaan, ja tällä kertaa Aria olikin jo viisaampi, ja perusti "teltan" alasänkyyn - erottaen peitolla itselleen ja toitsupojille oman pienen sopen. Näin saimme kaikki nukkua rauhassa ilman ylimääräistä kohellusta... ;)

Menossa mukana; Aria Kansa & toitsupojat "Ucco" (Miliisin Thor) sekä "Poujou" (Miliisin ZaBfaar), Katriina Kanninen/Katimon kennel & "Adi" (Milisiin Trans-Am) & Niiländer Beauty Alpine Sunset & Tastaway`s Ina Amanda.

Kiitos Aria ja Katriina!!